• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76228
+
-

البرز «گذر صنایع‌ دستی»  ندارد

سرپرست معاونت صنایع ‌دستی اداره کل  میراث فرهنگی البرز از فعالیت 3500 هنرمند صنایع ‌دستی در استان خبر داد.
«علی عبادی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شهرهایی مثل اصفهان، تهران و شیراز از گذشته مکان‌هایی با عنوان گذر صنایع ‌دستی ایجاد شده تا هنرمندان با استقرار در این مکان‌ها هنر خود را عرضه کنند و درآمدزایی داشته باشند.
وی ادامه داد: برای مثال در خیابان ویلای تهران یا میدان نقش جهان اصفهان اکثر فروشگاه‌ها به عرضه صنایع ‌دستی اختصاص داده شده و ساکنان این شهرها و گردشگران می‌دانند که با مراجعه به این مکان‌ها می‌توانند صنایع ‌دستی مورد نظر خود را خریداری کنند. وی با اشاره به این‌که از زمان استان شدن البرز تلاش‌هایی برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌ دستی صورت گرفته، افزود: امیدوار بودیم مدیریت شهری مکانی را برای این کار در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد، ولی این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

عبادی توضیح داد: مکانی که بازارچه صنایع‌ دستی در آن ایجاد می‌شود باید به‌راحتی قابل دسترس و در مکان شناخته‌شده‌ای از شهر باشد تا مردم بتوانند با صرف زمان کمی به آن مراجعه و صنایع ‌دستی مورد نظر خود را خریداری کنند.
سرپرست معاونت صنایع‌ دستی و میراث فرهنگی البرز گفت: به دنبال گرفتن فضایی از مدیریت شهری هستیم تا با تخصیص اعتبار مناسب بازارچه دائمی صنایع‌ دستی البرز را راه‌اندازی کنیم. این مسئول در ادامه به حضور هنرمندان صنایع ‌دستی استان در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی اشاره کرد و گفت: هنرمندان صنایع ‌دستی استان در قالب 22 غرفه در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع ‌دستی تهران شرکت کردند و آثار خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.
وی اضافه کرد: هنرمندان البرزی در رشته‌های مختلفی از جمله سفال سنتی، کاشی هفت‌رنگ، گیوه‌بافی، منبت، زیورآلات سنتی، معرق و هم‌جوشی شیشه در این نمایشگاه حضور دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید